reklama

Povesť produktov z TV obrazovky

Výrobky z televíznej obrazovky majú u nás povesť prinajmenšom zbytočného a nie príliš kvalitného odpadu. Prečo to tak je? A nie je to len vlna šíriaca sa verejnosťou bez skutočnej pravdivej hodnoty?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Výrobky z televíznej obrazovky majú u nás povesť prinajmenšom zbytočného a nie príliš kvalitného odpadu. Prečo to tak je? A nie je to len vlna šíriaca sa verejnosťou bez skutočnej pravdivej hodnoty?

Vnímanie týchto výrobkov v spoločnosti ako negatívnych vyplýva z týchto faktorov:

  • Neskúsenosť spotrebiteľa s TV reklamou s priamou odozvou (DRTV)

  • Neskúsenosť a nedôvera voči reklame ako takej

  • Nedôvera predovšetkým voči reklame "testimoniálnej", obsahujúcej svedectvá o fungovaní produktu

  • Nedôvera voči nákupu cez telefón a internet

  • Formát DRTV reklamy (marketingové klišé, "neuveriteľné riešenia za neskutočné ceny")

Tieto, ako aj ďalšie faktory spôsobujú, že TV produkty sú ľuďmi vnímané negatívne, aj napriek tomu, že ich nikdy nevyskúšali. Predaj cez TV obrazovku má dlhoročnú tradíciu najmä v USA, kde TV produkty majú určitú špecifickú konkurenčnú výhodu a ich cieľom je maximalizácia zisku za krátke časové obdobie, kým tieto produkty ponúkne konkurencia v klasických predajných kanáloch (maloobchod, retail) a produkt stráca svoju konkurenčnú výhodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnaký model sa uplatňuje aj u nás. Po určitom čase sa tieto výrobky dostávajú do bežnej distribúcie, no môžu byť od rôznych výrobcov a rôznej kvality, z čoho potom vyplýva nízke hodnotenie kvality TV produktov. Pritom väčšina týchto produktov má za sebou vlastný vývoj a nie je len kópiou a modifikáciou existujúcich výrobkov.

Prečo ľudia týmto produktom neveria? Tu sú príčiny:

  • považujú ich za zbytočné

  • vysoká cena (resp. očakávanie nižšej ceny v klasickej sieti)

  • skúsenosti známych

Zbytočné? Ako čo a ako pre koho.

Pri uvažovaní o TV produktoch zvážte, či sú pre Vás vhdoné a či Vám uľahčia život. Pozrite sa na www.topshop.sk a zistite svoj postoj k výrobkom. Väčšina produktov je totiž navrhnutá na zjednodušnie, zrýchlenie a uľahčenie činností. Kvalitu si overte u známych, ktorí majú osobnú skúsenosť. Vačšinou výrobky spĺňajú všetky kvalitatívne normy a majú väčšiu kvalitu ako ich kópie v obchodoch.

Tomáš Duras

Tomáš Duras

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek. Som študent. Som zamestnanec kapitalizmu. Som závislý na internete. Nemám rád plánovanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu